Minibus, ki ne potrebuje voznika

 


Vir: techcrunch.com
 

Olli, ekološki samovozeči avtobus z enajstimi ali dvanajstimi potniškimi mesti je nemogoče spregledati že zaradi njegovega privlačnega videza. Deluje na elektriko, zato ne oddaja izpušnih plinov. Ne potrebuje voznika, je samovozeči. Dosega hitrosti do 20 kilometrov na uro.
 

Trenutno ga preizkušajo v izoliranih testnih okoljih. Na ameriški strani so to Las Vegas, Miami in Washington, na naši celini pa je to nemška prestolnica Berlin, kjer ga v sklopu projekta nadgradnje javnega mestnega prevoza preizkušajo v sodelovanju z nemškimi državnimi železnicami.
 

Ko bo prvič zapustil poligone, ga lahko sprva pričakujemo na letališčih, univerzitetnih kampusih in podobnih, deloma zaprtih okoljih.
 

Ollija, ki uporablja laserski sistem senzorjev Lidar, ki ga je razvil Google za svoje samovozeče avtomobile, ustvarja ameriško zagonsko podjetje Local Motors.


Pri Olliju razvoju sodeluje IBM, povsem sami in majhni torej le niso. Ollli je prvo vozilo, ki uporablja IBM-ov kognitivni računalnik Watson za interaktivni pogovor s potniki – pravijo, da ga za zdaj še vedno najbolj zmotijo določena specifična narečja in da zdaj intenzivno delajo na tem.
 

Na področju razvoja samovozečih vozil so avtobusi za zdaj v prednosti pred avtomobili: francoski samovozeči avtobusi znamke Navya že vozijo po francoskem glavnem mestu, francoski minibus EZ10 pa tudi na Finskem.
 

Njegove komponente izdelujejo s 3D-tiskalnikom, podobno, kot je Local Motors razvil Strati kot prvi avtomobil, katerega deli so bili izdelani prav s 3D-tiskalnikom. Za izdelavo prvega so potrebovali dva tedna, njegovi snovalci pa imajo ambiciozne načrte proizvodnje, ki naj bi obsegala med 50 in 60 tisoč vozili letno.
 

Nekateri strokovnjaki so še vedno zadržani glede perspektive samovozečih avtomobilov in menijo, da jim do leta 2030 še ne bo uspelo priti na javne prometnice. Med njimi je tudi prvi mož Uberja, ki bi sicer še kako želel imeti samovozeča vozila namesto klasičnih z vozniki.

Vir: siol.net