Pred glavno sezono poskrbite


Vir: http://www.mcieast.marines.mil


Pred pričetkom glavnega dela motoristične sezone je čas, da motoristi obnovijo svoje znanje vožnje z motorjem saj motoristi spadajo med najbolj ranljive udeležence v prometu.
 

Motoristi so precej okretnejši od ostalih udeležencev v prometu, hitreje dosegajo višje hitrosti in imajo krajšo zavorno pot, po drugi strani so težje opazni oz. ostali udeleženci hitreje naredijo napako, ker napačno ocenijo njihovo gibanje. Zato je še kako pomembno, da zna vsak motorist poleg spoštovanja predpisov tudi pravilno in pravočasno predvidevati dogodke na cesti. Kar je mogoče le z ustreznim znanjem in izkušnjami, dobro kondicijo. Tud tako, da se izuri, kako poskrbeti za varnost in zaščito v primeru neljubih dogodkov. Vsaka napaka na motorju je lahko neprimerno težja od napake, ki jo stori voznik avtomobila.
 

Da bi bilo nesreč manj, bi moral vsak motorist na začetku sezone samokritično obnoviti nekaj bistvenih znanj o sebi, svoji zaščitni opremi in motornem kolesu. 
 

Kondicija


Pred sezono je izredno koristno ogrevanje na zato primernem poligonu, kjer je mogoče ponoviti različne vaje in tehnike obvladovanja motorja.
 

V pomladnem času poteka veliko preventivnih akcij, v katere so vključeni tudi moto klubi, ki v sodelovanju z institucijami, kot sta policija ali agencija za za varnost prometa, organizirajo različne delavnice za motoriste, na katerih je mogoče obnoviti znanje in okrepiti kondicijo. Vedno so na voljo tudi intenzivni tečaji na tečajih varne vožnje.
 

Vsak motorist, ki zase meni, da je dober, ve, da so alkohol in druge psihoaktivne snovi na motorju še veliko nevarnejše. Izkušen motorist bo tudi znal prepoznati, kdaj je čas za postanek in ne bo prepustil, da mu adrenalin prekrije občutke utrujenosti. Na motorju je priporočen postanek po vsaki uri vožnje.
 

Motorist, ki želi vedno priti živ in zdrav domov, tudi razume, da javna cesta ni sredstvo za izživljanje, še posebej ne v primerih, ko smo zaradi osebnih dogodkov ali stresnega delavnika razburjeni. Koncentracija za obvladovanje motorja takrat preprosto ni prava.


Oprema


Dobra in ustrezna zaščitna oprema je izrednega pomena. Veliko motoristov že ob nakupu stori napake, ki nato vplivajo na vožnjo, v primeru nesreče pa tudi na posledice.
 

Čelada motorista mora biti ravno prav velika, sicer bo motorista motila in tako načenjala koncentracijo. Notranje oblazinjenje se mora v predelu čela in lic tesno prilegati obrazu. Pred nakupom preizkusite modele različnih znamk, saj imamo ljudje različne oblike in velikosti glav. Novo čelado je potrebno kupiti vsaj na vsakih pet let ter redno skrbeti za njeno čistočo.
 

Motoristične rokavice v predelu palca in dlani ne smejo tiščati, sicer se bodo med vožnjo pojavile bolečine in mravljinci. Še posebej bistvena je ustrezna velikost rokavice v položaju kazalca in sredinca, s katerimi pritiskamo na prednjo zavoro - prevelika kazalec in sredinec rokavice sta nevarna, saj nas predvsem na desnici ovirata. Pred nakupom je zato nujno potreben test gibljivosti.
 

Večina motoristov, ki so že kdaj doživeli padec in drsenje po asfaltu, je mnenja, da je usnjen kombinezon boljši od tekstilnega. Slednji mora imeti vsaj ustrezno vgrajene ščitnike. Vsak kombinezon je potrebno obvezno preizkusiti v motorni drži. Najlažje je istočasno kupiti tudi ščitnik za hrbtenico, pri katerem je zelo pomembna pravilna velikost - prevelik nas bo tiščal v predelu vratu, premajhen pa ne bo opravljal svoje vloge. Škornji morajo biti ustrezni veliki in primerno trdi. Zaradi boljše vidnosti je zelo priporočljiva uporaba odsevnega brezrokavnika.


Delovanje motorja in pnevmatike


Ob začetku sezone je nujno potrebno preveriti delovanje motorja. Kdaj je bil nazadnje servisiran, kdaj je bila zadnja menjava ali dotakanje življenjskih tekočin? Preveriti je potrebno vsa svetlobna telesa. Stisk zavor pred vsako vožnjo je jasen pokazatelj ali delujejo pravilno. Zelo pomembno je redno vzdrževanje verige.
 

Pri kontroli pnevmatik si vzemite čas, saj je kakršnakoli poškodba že lahko nevarna. Posvetujte se z vulkanizerjem. Zelo nevarna je neenakomerna iztrošenost pnevmatike, če imamo pnevmatiko bolj iztrošeno po sredini kot na robovih, je pnevmatika nevarna, saj ne omogoča enakomernega nagibanja. Bodimo pozorni na starost pnevmatike, saj z leti postaja trša in v dežju in nižjih temperaturah zato ne bo več imela dobrega oprijema. Skrbimo za ustrezni tlak v pnevmatikah.

Vir: Agencija za varnost prometa, zurnal24.si